dikke boeken - niet onbesproken (VII)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nobelprijzen, eredoctoraten, boekverfilmingen...

Ik ben 'r niet vies van.

Toch tel je als schrijver pas echt mee als je werkstuk opduikt in een podcast. Een eer die mij met De lange adem nu ook eindelijk ten deel is gevallen.

In hun aflevering van 23 oktober 2021 - een special over dikke boeken - bespreken Sara Logghe en Trees Accou, leden van de Vlaamse podcast De bende van het boek, Wolkenstad (2021) van Anthony Doerr, Regeneratie (2021) van Eva Coolen en De lange adem (2020) van, ik doe het even in de derde persoon, Martijn Knol.

Het oordeel over mijn productie: ‘Een hilarische, wilde, dwarse, ernstige, Grote Nederlandse roman, staat er op de kaft. Dat klopt wel.’

De podcast valt onder meer te beluisteren via de website van De bende van het boek en op soundcloud.

De nieuwe Knol – vet goed.

Eerdere reacties op De lange adem: Tzum, De Groene Amsterdammer, De Limburger, Literair NL (interview), NRC Handelsblad, De Reactor. Op Zin verscheen een vraaggesprek.

De lange adem is verschenen bij Uitgeverij Wereldbibliotheek.

In het recente verleden maakte schrijver Niels ’t Hooft trouwens al een podcast over mijn kleine roman Elders (2014)

Ook Elders is verschenen bij Uitgeverij Wereldbibliotheek.

Bestel: het oeuvre.

Beeld©: De bende van het boek (Instagram).