Skype

‘Tyn?’
‘Yo.’
‘Wanneer ben je weer terug?’
‘Donder-dag.’
‘Weet je dan ein-delijk wat het beste boek van 2011 is?’
‘Ja.’
‘Niet je eigen boek hè?’
‘Ik versta je opeens heel slecht Eline. Tot donderdag!’
‘Wacht nou even.’
‘Wat?’
‘Ga je het hele stuk weer fietsen?’
‘Absoluut.’
‘Hoe laat ben je er?’
‘Donderdag tussen tien en twaalf.’
‘Oké, zorg ik dat we met de föhn klaarstaan om je te ontdooien.’
‘Is goed.’
‘Kan ik namens jou alvast iets intikken voor al die lezers van Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom?’
IK GA JULLIE ALLEMAAL KAPOTMAKEN, ZEIKERDS!
‘Nee, effe serieus.’
‘God, nou… het lijkt me ontzettend leuk en een enorme eer om af en toe weer een gezellig, herkenbaar en toegankelijk kutstukje voor jullie te maken. Of woorden van gelijke strekking. Iets slijmerigs in ieder geval zodat de verkoop van AKK lekker een beetje doorloopt.’
‘Hoogachtend?’
‘Met de hartelijke plichtplegingen… Martijn Knol himself.’
‘Goeie reis, Martijn.’
‘En jij nog een hele fijne dag Eline en dat je van iedere seconde mag genieten, intens en bewust, maar ook met de natuurlijke vanzelfsprekendheid van een kind dat schaterlachend opgaat in zijn spel. Dikke doei.’
‘Goeie reis, doe voorzichtig.’

Deze tekst werd opgetekend door Eline Struweel.

Technische realisatie: Frederik Pandoer.