Het woord van het jaar - de balans (II/III)














Nog even een achterstalligheid. Ik las dat Tuigdorp is uitgeroepen tot hét woord van 2011. Wat het woord precies betekent ben ik vergeten. Ik geloof dat het wordt gebruikt om gemeenten mee aan te duiden waar bovengemiddeld veel populisten wonen. Het woord van vorig jaar was gedoogkabinet en dat van 2009: ontvrienden. De misantropische trend extrapolerend, en de crisis indachtig, vermoed ik dat het woord van 2012 iets zal gaan worden als: ‘Gelegenheidskannibaal’. Maar in 2011 was het dus Tuigdorp. Laten we het erop houden dat het tweede lid van de samenstelling gezellig aandoet. Omdat ik mij afvroeg wat voor mij eigenlijk het mooiste woord van 2011 is, heb ik mijn dagboek nog eens doorgebladerd. En ik heb het gevonden, mijn mooiste woord van 2011. Gemunt en in omloop gebracht door mijn vijfjarige nichtje N. Toen ik haar, aan tafel, vroeg wat haar lievelingseten is, dacht ze even na en antwoordde:
‘Spighatti.’

Maandag prietpraatdag bij Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom.

Eerder: De balans (I/III).