de nieuwe Knol (II)

‘Hey, Tyn... waar blijft ie nou?’
‘Wat?’
Die nieuwe roman van je.’
‘Ach, ja… we zijn iets te gretig geweest met aanbieden, maar hij is echt in aantocht.’
‘Die titel was vragen om problemen.’
‘Haha, nou, ik ben al lang blij dat ik niet heb gekozen voor De laatste adem.’
‘Haha, hou vol, mooie gek!’
‘Doe ik.’
‘Eigenlijk publiceer je best weinig?’
‘Vind je? Ik heb juist ’t gevoel dat anderen een beetje overproduceren...'
‘Pas maar op dat je niet onzichtbaar wordt.’
‘Ik dacht al: wat wordt m’n schaduw bleek.’
‘Nog wat interessants gelezen de laatste tijd?’
Habitus, van Radna Fabias, overtrof m’n hooggespannen verwachtingen. Frankenstein in Baghdad, van Ahmed Saadawi, bewijst zich als geinige transpositie van Mary Shelley’s sublieme origineel. Asymmetry van Lisa Halliday leest lekker weg, maar bleek veel conventioneler en oppervlakkiger dan ik op basis van de besprekingen had gehoopt. Nu geniet ik van Powers' The Overstory, Heti’s Motherhood is in bestelling en ik kijk al uit naar Ali Smith’s Spring.’
‘Nog rotzooi gelezen?’
‘Genoeg.’

martijn knol – reaching for the stars since ’76

‘Sinds ’73, toch?’
‘De eerste drie jaar concentreerde ik me vooral op aardse verschijnselen.’