Wanna play?

Hoewel kleine kinderen over het algemeen vooral hinderlijk en vrijpostig zijn, kunnen ze soms, meestal onbedoeld natuurlijk, toch geestig uit de hoek komen.

‘Voorbeeld?!’

Zo stond ik vanmorgen bij de bakker te hopen dat de laatste sacrosancte croissants die nog in een rieten mand lagen te boterglanzen niet in de papieren zak van een andere klant zouden zijn beland tegen de tijd dat ik aan de beurt was, toen ik aan mijn broekspijp werd getrokken door één of andere Chucky die eerst zijn bleekblauwe ogen tien minuten luguber in zijn kassen liet rollen en daarna stelde: ‘Vandaag heb ik geen zin om naar school te gaan.’
‘Nou, dat komt dan goed uit, Piggelmee: het is zaterdag. Dat heb je zeker van je ouders geleerd, bestaande situaties uitleggen als het resultaat van een keuze?’
Daar had de rakker niet van terug.
Wel kaapte Chucky’s moeder de laatste croissants voor de grote neus van een groot schrijver weg.