Dertig vragen

Hoewel ik mijzelf had ingeschat als typische Groen Linkser – bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen stemde ik nog op Tofik Dibi – kop-pelt de Stemwijzer me aan de Partij voor de Dieren. Oké dan. Lidewij Edelkoort zei het afgelopen zondag al in Zomergasten: ‘we’ worden 'allemaal' vogels – logisch dus dat m’n rode potlood begint te neigen naar het vakje dat je moet inkleuren als je je politieke macht wilt overdragen aan de partij die, meer dan de andere, opkomt voor het pluimvee.

‘Zei hij schaapachtig.’
‘…’
‘Jammer trouwens dat Groen Links Femke Halsema niet meer heeft, toen ze nog in Utrecht woonde gingen we altijd – ’
‘Ja, bedankt voor je inbreng.’

Soundtrack: Animal

Het ideale nummer voor in de campagnebus: Wild one.

En de perfecte Partij voor de Dieren-lijstduwer: Keepvogel (kijk wat ie doet).

Overigens zie ik het nu, dankzij de Stemwijzer, als mijn opdracht me serieuzer in De Partij voor de Dieren te gaan verdiepen. Met nog een maand te gaan voor Sap is het één-nul voor Thieme.