Het script

Via de Dam (Camping Occupy) liep ik naar de uitgeverij. Met Koen, Kirsten, Erik en Daniël at ik een boterhammetje aan de grote, ronde tafel. Daniël en ik vroegen of het eventueel, misschien, mogelijk was om zo in de periode tussen Sinterklaas en de jaarwisseling iedere avond, op alle Nederlandse televisiezenders, vooral rond actualiteitenprogramma's en grote familiespelshows, mooigemaakte, eigentijdse, maar tegelijkertijd ook diepgravende en smaakvolle commercials voor onze nieuwe romans uit te zenden. Liefst met bekende Nederlanders erin. Dat vond Koen een hartstikke goed idee, dus ik denk dat die televisiespotjes zeer binnenkort gemaakt gaan worden. Toen ik vroeg of ik zelf het script voor zo'n commercial mocht schrijven, kwamen we over scenario's, drama en toneel te spreken. Erik vertelde dat hij nu, voor Olympique Dramatique, aan een toneelstuk werkt over de Antwerpse schrijver Roger Van de Velde (1925-1970).