Ik ben thuis












Mijn nieuwe roman zal verschijnen bij Uitgeverij Wereldbibliotheek (de WB). Zoals je misschien, of waarschijnlijk, wel weet is het een van de oudste zelfstandige literaire uitgeverijen van Nederland.

De WB geeft niet alleen het werk uit van beroemde, buitenlandse auteurs als Julia Franck, Isabel Allende, Sándor Márai, Pascal Mercier, Alberto Moravia en Dino Buzzati, maar ook dat van klassiek-moderne filosofen als Spinoza en Schopenhauer en natuurlijk dat van grote, eigenzinnige Nederlandse schrijvers als Sybren Polet (1924), Erik Vlaminck (1954) en Daniël Rovers (1975).

Bij de WB verschijnt ook het internationaal georiënteerde literair tijdschrift Armada.

Dit alles is een beetje een omslachtige manier om te zeggen dat ik er erg tróts op ben dat Wereldbibliotheek mijn nieuwe uitgever is.

Goed.

Drink vlug je glas leeg, dan kunnen we weer aan het werk.

Ik houd je op de hoogte.