Alles kan kapot in Frankfurt















Het zelfstandige Uitgeverij Wereldbibliotheek stond afgelopen week op de boekenbeurs in Frankfurt. Op de foto: Peter Raedts' De ontdekking van de Middeleeuwen (2011), Martijn Knol’s Alles kan kapot (2011), Erik Vlaminck's Brandlucht (2011), Marco Kamphuis’ Havik (2012) en Bouke Billet’s In de naam van TienKamelen (2012).

Persoonlijk vermoed ik dat het nog wel een jaar of tien gaat duren voordat het buitenland echt belangstelling voor mijn werk krijgt, maar hoe cool is het dat het Letterenfonds en Wereldbibliotheek buitenlandse redacteuren nu al op AKK attenderen?

‘En doet je literair agent ook nog iets voor het boek?’
‘Paul Zeeprest? Nou, die wil me een maandje niet spreken.’
‘…’
‘Hij had een plekje voor me geregeld in ‘Schrijvers springen van de duikplank’ en toen ik vervolgens niet mee wilde doen was ie een beetje beledigd.’
‘…’
‘Hij zei nog: kun je een keer de diepte in is het weer niet goed.’

Foto: Uitgeverij Wereldbibliotheek.