Mélange de guimauvesJeder Mensch ist ein Künstler (VIII)

‘Zelfportret?’
‘Ieder portret is een zelfportret zeg ik altijd maar. Ik rotzooi maar een beetje an.’
‘Lang over gedaan?’
‘Één seconde… ik trok die zak met Spekkenpret open en die spekken vielen meteen zo huppakee op dat vel papier dat iemand in de gang had laten liggen.’
‘Ongelooflijk. Dat doet me denken aan die passage in De ontdekking van de hemel.’
‘Mij ook, mij ook. Het einde van hoofdstuk 7, met die druppel inkt en dat blad?’
‘Ja, precies!… Hé, weet je trouwens: als je je aansteker bij een spekkie houdt, dan vliegt ie in de fik dat spekkie.’
‘Nee, dat wist ik niet. Wat handig om te weten.’
‘Ja, als de stroom bijvoorbeeld een keer uitvalt en je hebt geen kaarsen meer in huis, maar bijvoorbeeld nog wel lucifers en spekkies dan hoef je mooi niet in het donker te zitten.’
'Nuttige info hier bij Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom.'

Bij de totstandkoming van 'Mélange de guimauves slash Spekkenpret' is kwistig gebruikgemaakt van de ‘Candy-animal marshmallow mix – big, soft and sweet’ van de Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Het gaat om de verpakking van 500 gram die zowel wokkelspekken, spekruiten, spekbielzen als marshmallows bevat.

Verwant: Fruchtgummi mit wertvollen Vitaminen.