Nog meer vis

‘Nee hoor, om de Reuzekabouter maak ik me geen zorgen. Absoluut niet. Ik heb hele andere dingen aan m’n hoofd. Hi, ha, haring. Hé! Moet je eens kijken op dat bord achter me. Wat staat er? Hollandse Nieuwe. Lekker, ja. Maar kijk eens naar die prijs. Één haring: 2,20. Wat kosten vijf haringen dan? Precies! Maar wat staat er op het bord: 10 euro, haha! Die visboer kan niet rekenen! Domme hond! Zogenaamd dan hè! Maar ik trap er mooi niet in. Ik koop gewoon vijf losse vissen. De Reuzekabouter? Ja. Nee. Doet me niks. Echt niet. Mia zegt: ja, maar hij is a threat to civilisation as we know it. Ik geloof er niks van. Ik eet er in ieder geval geen haring minder om. Nee, zei Mia, totdat de Reuzekabouter straks alle haringen opgegeten heeft. Dat zien we dan wel weer. Voorlopig ben ik hem hier nog niet tegengekomen.'